És obvi que a les onze mai s’arrenca

Així porta per títol el pròleg d’aquesta aventura.

Tota història te un pròleg, el meu consta d’uns campaments, el PIOCAM 2014!

Dia 5 d’agost de 2014

Arribem a la coberta del vaixell i ens trobem amb altres agrupaments escoltes amb qui compartirem destí.

Són les 23:00h, hauria d’arrencar el vaixell, però no és així. Anar mirant com carreguen camions. Arriben les 23:45 i per fi salpem direcció Mallorca.

La canalla ja xala amb els altres nins i nines amb qui compartim el viatge.

Quina bona mar!

Dia 6 d’agost de 2014

2/4 de 7 del matí i tots il·lusionats mirant el mar, perquè N’Elena ens havia dit que veuríem dofins. Ni un!

Són les 3/4 de 8, amarrem al port de Palma. Quina xafogor, quina humitat!

Allà ens trobem amb una agrupament de València, concretament de Tavernes de Valldigna (sí! on fan el Festivern).

Arribem al campament del PIOCAM amb una collada d’autocars plens de Pioners i Caravel·les amb els seus Caps i algun IST (voluntaris). Només posar el peu a terra ens donen l’acreditació, un fulard per cada participant i cap a muntar el campament. Fot una calor! Aquí a ple sol a les 2 del migdia muntant, sense haver dinat…

Dia 8 d’agost de 2014

Això és el Sahara, a 2/4 de 9 del matí el sol ja pica d’una manera…!

Tinc la prova, alguns ja tenen el fulard ben marcat:

Dia 9, 10 i 11 d’agost de 2014

Som sa ruta 5, quin grup més GuAiii! Un pupurri de nins i nines de Mallorca, Menorca, València i Catalunya.

La primera nit vam fer bivac a Sa Trapa! Preciós!  El següent dia a Sant Elm una capbussada a la platja i a la tarda a Sa Racó, a la piscina.

Cal destacar que aquí neix sa revolució del trempó*, era el nostre aliment per dinar i per sopar durant TOTA sa ruta! De tornada cap al campament estàvem tots ben revolucionats i al mateix temps prenent-nos-ho amb humor.

*És una recepta molt típica de l’estiu mallorquí. Els ingredients: ceba, tomàtigues, pebre ros, oli d’oliva, sal i vinagre. Serveix per acompanyar qualsevol tipus de menjar.

Dia 12 d’agost de 2014

Després de l’activitat de tarda i un debat sobre la immigració hem anat els tres agrupaments agermanats a la platja. Quin caliu que s’hi cou! Hem acabat jugant al Pressing Kiss tots junts!

I a la nit una fabulosa vetllada d’astronomia acompanyada de les llàgrimes de Sant Llorenç.

Dia 13 d’agost de 2014

Avui hem anat de voluntariat al poblat talaiòtic de ses Païsses.

Ens hem passat el matí movent pedres, perquè els arqueòlegs puguin anar excavant el poblat, molta suor, però una bona feina!

Als Caps també ens agrada fer força el pallasso i l’avorriment ho aguditza:

Dia 14 d’agost de 2014

Quina nit! Després que tota la canalla estigués dormint, 4 caps que no teniem són estàvem petant la xerradeta i hem acabat Perlant a l’Elena! jijijijiji

Dia 15 d’agost de 2014

Avui tenim la Rural Running! Una cursa amb diferents proves a l’estil pista americana.

El nostre equip, els WoW, ho hem petat amb el nostre ball! Com feia, com feia?

Ú-à-ka, ú-à-ka!

Engue, engue!

WoW, WoW!

Plplplplplplplpl!

I ens hem sorprès, perquè a la nit ens han donat el 1er premi, el trofeu de pedra i feix de palla!!

Dia 16/17 d’agost de 2014

Com qualssevol campaments, hi ha un final!

Ha sigut un dia estrany per molts de nosaltres, perquè cap volia marxar, perquè teniem ganes de continuar compartint emocions, experiències, etc.

Toca agrair a tota l’organització, IST, voluntaris, caps i sobretot, els Pioners i Caravel·les, perquè sense aquest Còooooctel de fruites no hagués estat possible aquesta experiència per cada un de nosaltres.

Arreveure, PIOCAM!!

3 thoughts on “És obvi que a les onze mai s’arrenca

1. És el teu pare qui, aquesta tarda, m’ha donat l’adreça de la teva pàgina, Andreu. Sóc la Mercè de Mollerussa, que ja no visc a Mollerussa sinó a Altafulla, i tu potser no em recordes a mi, però jo a tu perfectament. I estic tan sorpresa amb la teva iniciativa i valentia que només se m’ocorre felicitar-te de tot cor per atrevir-te a donar forma a un somni que a molts se’ns ha passat pel cap en un moment o altre, però només alguns elegits sou capaços de creure-hi suficientment com per aparcar la por que, per pròpia natura, els humans tenim a tot allò que ens és desconegut. Que la sort us acompanyi, Andreu, l’aventura que esteu a punt d’iniciar us aportarà tants coneixements, multicultura i experiència que marcarà les vostres vides per sempre. Endavant les atxes!!
    Mercè

2. Que xulo Andreu!!! encara no ho havia vist! que sapigues que a casa esperem amb candaletes la propera actualització… bon viatge i una abraçada rodamón!