Aventurant-me per la Catalunya Nord

Diumenge, 24/08/14
A 2/4 de 6 de la tarda continuava el meu viatge, aquest cop ja del tot sol.

El foqueritos em van deixar a uns quilòmetres de la Seu, direcció Puigcerdà.
Quan portava 10 minuts caminant, més o menys, i no em parava ning, estava passant per una àrea de picnick on hi havia un cotxe parat. Vaig passar de llarg, perquè pensava que era molt violent per ells si anava allà a demanar-los que em portessin… si em volien portar ja em dirien alguna cosa, no? Així va ser!

 

1er Tram: La Seu – Puigcerdà
Transport: Lexus

Eren un matrimoni amb el seu fill petit. L’home i el seu fill eren americans, la dona, de Bilbao.
Estaven voltant Espanya, perquè havien decidit deixar tot lo que tenien a Estats Units i agafar-se un any sabàtic per aquí.
Em va sorprendre quan la dona em va dir que “al arribar a Catalunya he tingut la sensació que canviava de país. Això a la resta d’Espanya no m’havia passat!”
Vam acabar parlant de la independència de Catalunya! Us podeu imaginar el que li vaig explicar ja que com va dir mun cosí: “el meu cosí Andreu de Belianes vota les CUP i és un noi normal!”

A Puigcerdà vaig travessar la frontera caminant i a Bourge-Madame al primer cotxe que faig dit m’agafa. Es deia Abel i venia de comprar wisky i tabac d’Andorra.

 

2n Tram: Puigcerdà – Perpinyà
Transport: Ford (petit, petit, petit)

Un home que parlava el Francés a tot drap…no entenia res…quan va passar una estona que parlavem ja ens enteniem parfaitement.
Baixant aquella carretera que hem fet mil cops quan anem a buscar la flama del Canigó, com girigaven les rodes!
Em va deixar al mig de Perpinyà. Eren 2/4 de 8 del vespre.

Tocava buscar allotjament! A voltar-la!
Vaig trobar-me una parella Alemanya que em van guiar fins a l’Alberg, perquè també hi feien nit. Al arribar la dona de recepció em diu que esta ple…

De camí a un camping que m’havia indicat em trobo 2 francesos que estaven de pas, el Mathieu i el Valou. Tornaven del Rototom.
Primer malentés, van entendre que acampéssim, però no a un lloc oficial. Me’n vaig adonar quan vam arribar al riu, a prop d’un pont.
Tot i això, vam anar a buscar el famós camping… Davant l’estació de tren ells dos van preguntar-li a unes dones que estaven fent un beure per on parava. No hi havia cap camping a Perpinyà, però ens van recomanar un Hotel Express que hi havia al costat mateix! Allà vam anar! Una habitació de tres, 15€ per cap.

wpid-screenshot_2014-08-24-22-37-43.png

L’endemà ells anaven a Reimsamb “Blablacar” o alguna cosa semblant. El Mathieu tenia una llibreta amb graffitis, la vaig fullejar… La seva firma era SKEDA, era l’abreviat del seu poble, Vilanueve d’Asco.

wpid-img_20140824_221729.jpg

L’endemà a les 10 del matí marxava a fer un tomet per Perpinyà! Però abans de fer-ho, una foto dels tres a l’Hotel Express:

wpid-dsc01191.jpg

 

 

Fent una mica el guiri per la ciutat, amb la motxilla a l’esquena, vaig anar a veure la Presó, la Catedral de Sant Josep, etc.

 

Després a comprar el dinar i cap a Banyuls sur Mer amb tren.
A mig trajecte, no recordo la parada, una mare marroquina amb els dos fill (d’uns 5 i 8 anys) baixaven del tren. Quan van passar pel meu costat d’on estava assegut, la nena em va saludar i el nen se’m va parar davant esperant que li xoques la mà. Que guai va ser! En aquell moment aqulla canalla no eren concients de lo feliç que em van fer sentir. Vaig respondre amb el somriure més sincer que em van fer esclatar!!!

Us pregunteu que anava a fer a Banyuls? Perquè és sota de Perpinyà! Torno a Catalunya!

És broma!!! Allà m’esperava el meu amic Hugo! Feia 5 anys que no ens veiem, 5 anys que ens haviem conegut. Era una parada obligatòria!

La tarda la vam passar a la platja juntament amb un amic seu. Fent un bany, saltant des d’un roca cap al mar, posant-nos al dia de la vida, etc.
Vam fer una passejada per la platja i el port. Seguidament vam anar cap a casa seva. Allà vam jugar una estona a cartes abans de sopar.

Em va cridar l’atenció quan estava explicant el joc de La Puta, perquè ells també hi juguen, però en diuen La guerra de Còrsega.
Un sopar boníssim, a 2/4 de 9 de la nit, fet per la mare de l’Hugo. El gelat el vam anar a fer a la platja. Quan tornave  em van voler ensenyar els WC del futur, automatitzats i pràctics! Aquí us deixo un parell de fotos:

 

Ahir vam anar a Portbou a buscar un amic seu, l’Albert, de la província de Girona, Catalunya.
No sabia que tardaria tant poc en tornar a la meva estimada pàtria!!
Al poble hi havia una antiga caserna de la Guardia Civil que posava:

 “CASA CUARTEL DE LA GUARDIA CIVIL
TODO POR LA PATRIA”

 No entenc que encara s’aguantin aquelles rajoles…

Quan vam arribar a Banyuls vaig preparar la motxilla de nou, vam fer un mos i un petit comiat els 3 junts.
L’Hugo em va deixar tastar la veguda tipica d’allà, el Pastis, anís barrejat amb aigua, molt bo!

wpid-dsc01208.jpg

 

Després del tastet cap a buscar el bus que em va portar de nou a Perpinyà, per un sol euro!

Ha sigut un plaer compartir aquests moments amb vosaltres!

wpid-dsc01210.jpg

 

Anuncis

3 thoughts on “Aventurant-me per la Catalunya Nord

  1. Gaudeix molt i aprofita aquests moments tan especials per conèixer-te millor a tu mateix i a tots els que t’envoltaran. Un cúmul d’emocions i experiències úniques t’estan esperant en aquest capítol irrepetible de la teva història.
    Des de la teva estimada pàtria, molts ptns i molta sort.

Deixa un comentari

