Je ne parle que français!

A França només saben parlar el francès… també són tancadets quan no ets del país!

Al tren nocturn, anant cap a París, el meu company de seient no deia res. Vaig treure l’ham per poder tenir una conversa, les galetes! Va funcionar. Jo oferint-li en anglès i ell dient-me “oui, oui“, però no n’agafava…li vaig oferir de nou, llavors va entendreu i en va agafar una.

Al cap d’uns minuts em va ensenyar la pantalla del mòbil. Hi deia que li sabia molt greu, però no parlava anglès i em preguntava d’on era. Vaig agafar l’App de Traductor Google per parlar-li en francés i trencar el gel. Va ser una conversa curta, però ja havia desaparegut aquella fredor del principi!

 

PARÍS

Purulant pels carrers, sense saber ben bé on faria cap vaig caminar direcció Montmartre. Em vaig plantar al mig del Boulevard Chicky…lo primer que veig de la ciutat. No sabia que havia un passeig ple de SexShops i Cines X!

 

La Tour Eiffel, la famosa torre! Per suposat, vaig anar fins dalt de tot i… quines vistes!

wpid-dsc01333.jpg

M’he quedat meravellat de l’arquitectura d’allà i arreu de frança! Cada cop que veia un edifici, em sentia com un nen petit quan descobreix un caramel per primer cop!
Un recull de fotos per París fent el guiri:

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

 

Però canviem de tema, que això és lo típic! El que em va cridar l’atenció, agafant el metro per primer cop: els llums s’anaven apagant a mesura que avançavem, no il·luminant-se… a Barna és a la inversa…No és que m’haguès equivocat de sentit!

Em vaig trobar una estatua amb un barret ben peculiar:

wpid-dsc01321.jpg

…una senyal força artística:

wpid-img_20140827_182456.jpg

 

…gent asseguda de cara la font per pendre el sol, com que poques vegades surt el sol en aquell poble:

wpid-img_20140827_152240.jpg

 

…i per suposat, no podia faltar el pont de l’AMOUR!! No entenc que encara no s’hagi desmuntat, perquè està aplagat de candaus! No se quantes tones pot arribar a suportar…

wpid-dsc01362.jpg

Alguns no són rucs, saben com fer negoci amb tot, fins hi tot amb això. Emprenedors de cap a peus! Vendre candaus a les parelletes. No et cal patir si no n’has portat o si t’has acabat d’enamorar i no ho tenies previst, el pots comprar allà mateix!

wpid-dsc01360.jpg

 

Un dia intens, les meves cames a les 8 del vespre ja estaven a punt de fer figa! Vaig agafar metro i cap a casa l’amic de la Maria, el Virgilwpid-dsc01393.jpg. Vam sopar una amanida i pasta amb rocafort, perquè se’ns va cremar el sofregit de ceba i bacó que estavem fent…hahahha!!

 

Una gran companyia amb ells dos! Una estada molt breu, però molt plaent!

 

Després de París a Compiègne amb BlaBlaCar!

Allà vaig conèixer l’Arnau, un noi molt trempat! Em va donar la sensació que ja ens coneixíem de tota la vida.

Estaven a la residència de l’UTC. Viu en una habitació de 9m² amb nevera, dutxa i lavabo inclòs!! Ens ho vam manegar prou bé per poder dormir els dos en tan poc espai.

wpid-dsc01394.jpgwpid-dsc01398.jpg

Fins ben tard, connectat a internet per intentar manegar-me el viatge fins a Amberes, Bèlgica.

Finalment, vaig trobar un BlaBlaCar de Compiègne a Lille i un altre d’allà fins a Amberes.

El primer tram va ser aborrit, perquè de nou, només francès…

El segon tram va ser el bo. El Thomas, el driver, està casat amb una d’Almeria i parlava el castellà. Vam parlar tot el viatge de la independència de Catalunya!

Allà em vaig trobar amb el Nils i la Irati! Vaig passar-hi dos nits a casa seva. El dissabte em feia gràcia anar a Brussel·les i m’hi van portar. Vam visitar el museu d’armes. Més d’un ja sap que m’encanta tot lo relacionat en volar. Aquí un recull:

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Una foto dels 3’27 sota l’Atomium!

wpid-dsc01478.jpg

 

 

Al vespre ens l’hem passat mirant la televisió. Tot en anglès o holandès! La Irati em volia fer espavilar una mica, sort d’ella!

A casa seva he fet la meva primera rentadora. Fins ara encara no n’havia pogut fer cap!

Ahir, pluja tot el matí… Al migdia em van deixar a Tilburg on m’esperava l’Aura. Bueno, realment jo la vaig esperar a ella, perquè havia anat a la ciutat del cantó a donar un tomb.

Mentre estava esperant, aprofitava per omplir el meu diari..

wpid-dsc01485.jpg

Quines habitacions tenen aquí a les residències, no te res a veure amb les de França! L’Aura ja m’ha presentat tots els seus companys. Amb el Dani, la Nere, l’Aura i jo hem anat a fer una cervesa a un pub de la ciutat. 200 tipus de cerveses diferents. Sí, Edu, 200! Hem pensat amb tu!! L’hem begut a la teva salut!

Per sopar ens hem ajuntat tota una colleta i la basca, la Nere, ens ha cuinat unes truites de patates boníssimes! HayVa la Ostia!

wpid-dsc01487.jpg

 

..Pròxima parada: Köln, Alemanya
Anuncis

3 thoughts on “Je ne parle que français!

Deixa un comentari

