L’autèntica aventura fent Hitchhiking

Hitchhiking o com en diem nosaltres, autostop. També en diem vulgarment, fer dit.

Fer autostop viatjant no és el mateix que feiem quan teniem 16 i 17 anys a la carretera de Belianes! Ets un extranger, t’has de fer entendre en anglès i fer-los entendre el nom de la ciutat on et dirigeixes (un mapa o el google maps és la clau).

#RutaHitchhiking1 – 16/09/14

9:36 Començo a fer dit a la retonda que hi ha davant el supermercat KIWI, a Volda.

9:56 Em para un senyor que em va poder portar 10km més endavant. Em deixava en una parada de bus, un lloc perfecte per continuar fent autostop!

image

10:40 Cotxe fins a Skei, uns 126km. Em va deixar passat el poble en un creuament que passaven molts cotxes i em seria més fàcil trobar un cotxe cap a Førde. Aquí…tot per culpa del meu anglès, no vaig entendre’l i vaig agafar el lloc incorrecte per continuar l’aventura. Sort d’una noia que em va parar i al dir-me que arribava de Førde em vaig il•luminar…Hahaha
Ara sí, em col•locava al lloc correcte! 10 minuts esperant i un àvi amb els seus dos nets m’agafava, eren 1/4 de 3 del migdia. Directe fins a Førde, +43km!!
Només arribar al poble, a l’entrada hi havia un noi fent autostop cap a Bergen. No m’ho vaig pensar dos cops i li vaig demanar a aquell bon home que em deixés allà! El noi es pensava que paravem per agafar-lo…ràpidament li vaig fer senyals de que baixava per fer dit amb ell. No va posar cap pega, ens vam presentar i a continuar el viatge, aquest cop acompanyat. És diu Pierre, és francès.
Vaig agafar un dels seus cartrons, hi posava “PLEASE =)“. Ell tenia el cartell que posava BERGEN.
No parava ningú, no estàvem ben situats…vam caminar cap a la sortida de la ciutat.

16:10 Ens parava una dona que anava en la nostra direcció, però només fins al següent poble, Sande. Va dir-nos que a la ciutat era difícil trobar algú. Des del seu poble ens seria més fàcil, perquè hi havia una gasolinera i un bon lloc per poder parar els cotxes. Així ho vam fer, cap a Sande, 22km.

…aquí ve la nostra frustració…no parava ningú; preguntavem a camioners i res; gent que passava caminant; més autostop, sempre amb un bon somriure, però res…
Començàvem a estar OUT…portàvem moltes hores fent dit…eren les 5 i poc de la tarda…hi havíen 3 hores com a mínim fins a Bergen…

image

17:30 Ens estàvem plantejant acampar porai, a Noruega és legal l’acampada lliure! Havíem parat de fer autostop, però de repent ens para un home. No ens ho podíem creure… Ens estava dient que anava directe a Bergen, que podíem anar amb ell!! :O 😀
Aquest tragecte havíem d’agafar un ferri, ens el va pagar…quin home més maco!

image

20:40 Arribem a Bergen! Objectiu assolit!!!
El Pierre tenia u a amiga que l’allotjava a casa. Jo no tenia res… Però m’havia comentat que potser podria anar amb ell. Va parlar amb ella i cap problema! Salvat! No saben el favor que em van fer..!
A casa seva vam parlar del planning que tenia cadascú l’endemà. El Pierre es dirigia cap a Krisriansand i jo havia pensat d’anar a veure el Trolltunga. Li va encantar el lloc i va decidir hi podíem anar junts. Vam posar hora al despertador, les 2/4 de 8 del matí; vam mirar els punts més fàcils per fer hitchhikig, on?, a una wiki que és per això: http://hitchwiki.org , és fantàstica, us la recomano; …i a dormir.

image

#RutaHitchhiking2 – 17/09/14

8:40 Direcció a l’estació d’autobusos. Abans parada al súper per comprar provisions i foto obligatoria de Bergen.

image

10:00 Bus fins a la parada de Nyborg. Vam baixar abans per poder caminar 1km apróx. i posar-nos a fer dit a la carretera E16 tal com estava indicat a la hitchwiki. Vam tardar 10 minuts a trobar un cotxe!!
L’home que ens va parar era un leader dels boy scouts de Noruega!
A mig viatge vam fer parada a la seva cabana, perquè havía d’agafar unes coses. Ens va regalar unes bones vistes des de dalt la muntanya!

image

Després, va portar-nos fins al ferri, passat Norheimsund, uns 75km en total.

image

Quan vam acabar de fer-nos la foto, el Pierre va anar a preguntar-li a un noi que esperava el ferri, assentat dins el seu cotxe, si anava cap a Odda i ens podia portar. Sí, teníem cotxe! A la primera! Mentre esperàvem vam fer un mos!
També ens va pagar el ferri…! Amb ell vam fer uns 44km.
A Odda compràvem berenar i una birra per cadascú. Hi havia Estrelles de 33cl!!! Molt cara, 29NOK=3,58€! Vaig donar-me aquest luxe! Després de 25 dies qui sap quan podria tonar a tindre aquesta oportunitat! Hehehe
Allà en 5 minuts teniem cotxe fins a Tyssedal, a 6km. Eren una parella anglesa que estaven 7 mesos de viatge. El Land Rover era la seva casa. Hauríeu flipat, allà dins ho tenien tot, quina quantitat de coses, i a la baca encara portaven més coses…com dirien els mallorquins i menorquins: Quin flip!

image

A Tyssedal arribàvem a 2/4 de 4 de la tarda. Hi havien 7km fins dalt de la presa, on començava la ruta a peu fins el Trolltunga.
Vam posar-nos a caminar. Per sort al quilòmetre i mig ens va parar un cotxe i ens va portar fins dalt!

16:00 Em arribat a lloc. Jo encara no m’ho crec ara, 147km per unes carreteres que no eren el millor lloc per fer autostop!
Ara tocava caminar 11km a peu, amb les motxilles! El Pierre amb la seva guitarra! Va ser molt dur, però volíem aconseguir el nostre repte!

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Aquella tarda em vaig sentir com si estigués fent la Cuita el Sol, volíem arribar abans que ens atrapés l’ombra, però aquest cop va guanyar ell! Cam arribar amb la poca claror que havia. plantàvem ña tenda que ja era de nit!
El lloc era magnífic, únic, especial, privilegiat! Quin cel, mai havia vist tantes estrelles, que clara es veia la Via Lactia!!!
Sopar, la meva Estrella Damm i a dormir!

image

#RutaHitchhiking3 – 18/09/14

6:00 Ens sona el despertador..
Avui el nostre objectiu és arribar a Oslo! Tots els reptes que ens ficàvem eren de bojos! Jajajaja
Vam esperar que sortís el sol per fer-nos quatre fotos. El Pierre donava la benvinguda al dia tocant la guitarra, qui  privilegi!

image

Allà vam conèixer el Daniel i el Chris tal com vam venir al món, a pèl!

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

A la seva pàgina podreu veure lo preciós que era aquell lloc, portaven una bona càmera: Chrisbrinleejr.

10:00 Motxilles a l’esquena i cap avall! De nou 11km a peu! A l’arribar a baix un treballador de la presa ens va baixar fins a Tyssedal, en 15 minuts un altre home ens agafava i ens deixava a Odda. Eren les 2 de la tard més o menys!
Vam trobar un cotxe que ens va portar a un creuamemt abans d’arribar a Røldal.

image

Aquí al cap d’una hora ens parava un cotxe. Era un home que anava cap a Dinamarca, havia estat 10 dies per les muntanyes de Noruega fotografiant.
Ens deixava a Edland, a una gasolinera molt transitada!
D’aquí no vam passar, eren 2/4 de 7…fins a les 8 preguntant a la gent i res…
Vam decidir anar a acampar en un càmping si era gratis, no hi havia ningú… Em vaig estimar més anar a preguntar a alguna casa si ens deixaven acampar al seu jardí. Va sortir bé la jugada, molt bé!!
La segona casa que trucàvem, a la primera ens va sortir una àvia que només parlava noruec, ens va sortir un noi d’uns 30 anys. Ell encantat de que dormíssim al seu jardí. Quan vam acabar de sopar ens va aparèixer amb una bossa. Hi havien 4 cerveses, 2 refrescs energètics i de menjar, salami!!! Vam petar-la una estona mentre ell es fumava un cigarret i directes al llit, ens esperava un altre dia ben llarg…!
Havíem fet 116km aquell dia!

image

#RutaHitchhiking4 – 19/09/14

9:06 Plantats a un creuament entre la carretera E134 i la 9.

9:12 Cotxe cap a Oslo, 240km!!!

13:48 M’acomiado del Pierre, allà tocava seguir camins diferents…i agafo tren cap a l’estació principal, Oslo S.

14:50 Autobus cap a l’aeroport de Gardenmoen, Airport Oslo.

15:50 Comprava el bitllet cap a Hèlsinki. Vaig preprarar la motxilla, em vaig desfer de la bombona de campinggas, hi vaig pensar 🙂
I vaig fer el Check In!

16:05 Pujava a l’avió de la companyia FINNAIR.

image

16:40 I volé! Cap a Finlàndia, a casa l’Emma i el Florend, uns amics del Quim!!! 😀

Anuncis

7 thoughts on “L’autèntica aventura fent Hitchhiking

Deixa un comentari

