Uf! Quin viatget!

La vida no debería ser un viaje hacia la tumba con la intención de llegar a salvo con un cuerpo bonito y bien conservado, sino más bien derrapando de lado, entre una nuve de humo, completamente desgastado y destrozado, y proclamar en voz alta: ¡Uf! ¡Vaya viajecito!

Humter S.Thompson


 

Quan vaig tornar del Khuzhir, vaig estar uns dies a casa el Constantin, un couchsurfing dels bons. En uns metres quadrats vam arribar a conviure-hi 8 persones. Cada dia hi havia algú nou al piset. Allà, em vaig retrobar amb el Son, la Laura i el Raphael, de la Philoxenia. Cada cop em sentia més amb família… sentia que es creaven lligams, camins que seguien la mateixa direcció..!

IMG_20141008_195332

La Laura i el Raphael aquells dies ens van parlar d’un voluntariat a Mongòlia que l’havien trobat a travès de la pàgina Workaway. El Matheusz i jo vam enviar la sol·licitud i en poques hores rebíem resposta. Així doncs, segurament compartirem un trosset més de les nostres aventures junts, a Mongòlia.

El divendres, 10 d’octubre, juntamemt amb el Raphael i la Laura vam anar a comprar els bitllets de tren. Per comprar el bitllet d’Irkutsk a Ulan Bator només es pot fer a l’estació ja que creues la frontera, no es pot fer per internet. El dia abans hi havia anat amb el Son, però no vam trobar la taquilla… Només n’hi ha una per comprar aquest bitllet… ben amagada. Divendres si que la vam trobar, és a la segona planta i està deserta, 4 persones. Per mala sort, la que hi havia, estava tramitant 30 passaports/bitllets…! Vam estar-nos 2 hores allà plantats, però al final vaig aconseguir el meu bitllet!

DSC02891

 

Dissabte, 11 d’octubre de 2014

8:30 La Laura, el Raphael i jo anem a buscar un bus per anar cap a l’estació, viatgem amb el mateix tren, diferents bagons.
Vam agafar l’últim bus, el 80, però en aquella direcciò no parava a l’estació…no ho sabíem.. Vam haver de baixar a mig camí, corrents i depressa per no perdre el bus 80 en direcció oposada. Hahaha!!
Per sort anàvem bé de temps..!

Allà ens separàvem de nou. Aquest cop viatjava en 2a classe, DSC02899perquè només creua aquest bagó a la frontera…no en tenia ni idea… Una recomanació: el tren transsiberià mola si viatges en 3a classe, és l’autèntica aventura!

 

22:02 Comença el viatge cap a Mongòlia! Compartia compartiment amb una senyora russa, era dissenyadora de moda i viatjava cap a Mongòlia per confeccionar la seva primera col•lecció de roba! Li vaig haver d’ensenyar jo tots els truquillos del tren, perquè era el seu primer cop…

 

Diumenge, 12 d’octubre de 2014

Al tren hi havia més gent parlant anglès que rus o mongol… Vaig fer uns amics holandesos: una prella de noies que estaven de vacances i un noi que viatjava amb el seu pare, però que després, continuava sol voltant per Àsia.

13:08 Arribem a l’última estació de Rússia, la frontera. Tothom havia de baixar del bagó, havien de canviar la loco&motora. Necessitaven 2 hores. Però abans, va pujar la policia per mirar els passaports.
El cafè tancat… moment de comprar a una botigueta que hi havia davant. Era el meu moment per brure la meva última birra russa…!

IMG_20141012_170934

Al cap de dos hores, cap amunt. Va pujar de nou la policia… un altre control, aquest per mirar amb quin equipatge viatjàvem, va ser senzill. Al cap d’uns minuts, un altre, dos noies ens agafaven els passaports.
Vint minuts després, ens tornaven els passaports amb el segell confirmant la nostra sortida. Després un altre policia amb el gos… Un total de 5 hores parats a l’estació de Наушки.

Un detallet: cada cop que un policia mira el meu passaport em fa alçar i mirar-lo fixament als ulls, parla amb l’acompanyant, passa 1 minut i finalment, segueixen mirant els altres. Crec que és per la barba…! xD

 

Ara bé lo bo…!

Comparant el visat de Mongòlia de l’Оксана, la dissenyadora, em vaig adonar que s’havia acabat la validesa del meu visat a Mongòlia… havia seguit un mal rastre… Al visat hi posava: VALID FOR ENTERY BEFORE 7/10/14. Erem dia 12/10/14… Aquell moment em vaig posar de mil i un colors. Ja m’havien segellat la sortida de Rússia… Per dins em deia: “Andreu, com t’agrada liar-la”, “Que en sóc de feliç…”, etc.
Necessitava explicar-li a algú i vaig anar a explicar-los-hi el meu problema als holandesos. No vam parar de fer bromes…però no les tenia totes…estava molt nerviós, per dins se’m removia tot…
Va arrencar el tren i llavors em van venir les paraules que em va dir el noi del consulat de Mongòlia, a Barcelona: “Recorda que te validesa de 3 mesos des del dia d’avui (el dia que me’l van expedir)”. Jo havia seguit el rastre que a partir del 7 d’octubre de 2014 tenia 3 mesos per poder entrar… També em va venir al cap el dia 7…estava a la Philoxenia ben feliç i dient: “avui ja puc entrar a Mongòlia, comença el meu visat”, arribo a ser ingenu…

Ja m’imaginava que s’acabava aquí l’aventura, em repatriaven… Molt rallat!

18:36 Arribàvem a la primera estació de Mongòlia… pujava la policia… els collons no els podia tenir més amunt…
El procediment de sempre…va mirar mil cops el passaport…passant les pàgines molt ràpid… no em va dir res, me’l va agafar. Després van pujar dos noies, ens van demanar mirar les maletes… vaig haver d’obrir la motxilla, tot correcte..

19:12 Ha arribat l’hora de la veritat… puja el policia amb els passaports de tothom! Me’l dona sense dir res… Comparo el visat amb l’Оксана, i… merda!, ella tenia el segell del dia d’entrada al país a sobre el visat i jo no… CAGADA..!
Vaig anar a comparar-lo amb els holandesos, m’ajudava parlar amb ells… Vam mirar totes les pàgines i a l’última pàgina hi havia el SEGELL!!!

No tinc una flor al cul, en tinc un ram…!

Ho vam celebrar amb els holandesos tot menjant uns caramels. En aquell moment la cara em va canviar i vam començar a riure totes les bromes que havíem fet abans, aquest cop sense reprimir-me ni patir!!!

Amb aquest pas hauré de canviar el nom del bloc, XIV 360 graus, per XIV 360 anècdotes…
Anuncis

2 thoughts on “Uf! Quin viatget!

  1. Fins i tot m’has fet patir a mi amb això del visat… M’alegro que anés bé i que el teu viatge estigui agafant un caire més diferent de quan vas passar per Holanda 🙂 Vigila molt!!

Deixa un comentari

